Αιτήσεις με προβλήματα στην Επιβεβαίωση της Φοίτησης
Ενημερώνουμε όλους τους δικαιούχους, ότι η επιβεβαίωση της φοίτησης τέκνων που φοιτούν σε δημόσιες δομές
1. Πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
2. ΑΕΙ
3. ΙΕΚ του Υ.ΠΑΙ.Θ
πρέπει να γίνεται μόνο μέσω ηλεκτρονικής διασταύρωσης.
Δικαιολογητικά προβλέπονται μόνο στην περίπτωση των «Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας», επειδή σε αυτά δεν είναι δυνατή η ηλεκτρονική διασταύρωση.
Στις παραπάνω (τρεις πρώτες) περιπτώσεις, οι δικαιούχοι δεν πρέπει να παρακάμπτουν την ηλεκτρονική διασταύρωση και δεν πρέπει να οριστικοποιούν την αίτηση με ένδειξη ολικής/μερικής απόρριψης, υποβάλλοντας στη συνέχεια αιτήματα επανεξέτασης και επισυνάπτοντας διαφόρων τύπων έγγραφα/δικαιολογητικά, με σκοπό το χειρωνακτικό έλεγχο.
Σύμφωνα με τον Οδηγό του Προγράμματος, κατά κανόνα ΔΕΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΙ αιτήσεις που απορρίπτονται, λόγω αποτυχίας ηλεκτρονικής διασταύρωσης με μητρώο φοίτησης που θα έπρεπε να είναι ήδη ενημερωμένο με τα στοιχεία του αιτούντα. Επίσης, δε γίνονται δεκτά δικαιολογητικά όπως, βαθμοί επίδοσης μαθητή (έλεγχοι), έντυπα βεβαίωσης μετακίνησης από/προς τη σχολική μονάδα κοκ., αντί της διαδικασίας της ηλεκτρονικής διασταύρωσης. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα παρέχει τη δυνατότητα (προ)ελέγχου και οι δικαιούχοι μπορούν να προβούν στη διόρθωση – επικαιροποίηση των στοιχείων τους στο αντίστοιχο ηλεκτρονικό μητρώο, πριν την υποβολή της αίτησης επιχορήγησης.
Τι θα πρέπει να κάνουν οι γονείς αν δε γνωρίζουν ή αν δεν είναι σίγουροι για την ορθότητα των στοιχείων φοίτησης στην περίπτωση των σχολείων;
1. Πρέπει να επικοινωνήσουν με τον Διευθυντή του Σχολείου, ο οποίος έχει πρόσβαση στο σχολικό μητρώο. Θα πρέπει να επιβεβαιώσουν μαζί του ένα προς ένα όλα τα στοιχεία: ονοματεπώνυμο, ημερομηνία γέννησης, αριθμός μητρώου. Η διοίκηση των σχολικών μονάδων είναι προσβάσιμη και κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
2. Αν εντοπιστεί λάθος στα στοιχεία του σχολικού μητρώου, αυτά διορθώνονται από το Διευθυντή. Μετά τη διόρθωση, οι γονείς πρέπει να περιμένουν 2 εργάσιμες ημέρες πριν ξαναδοκιμάσουν την ηλεκτρονική διασταύρωση φοίτησης, προκειμένου να έχει ενημερωθεί το ηλεκτρονικό μητρώο.
3. Στη συνέχεια θα πρέπει να εισέλθουν στην αίτηση και να επιβεβαιώσουν τη φοίτηση (ηλεκτρονική διασταύρωση), δηλώνοντας τα σωστά στοιχεία που υπάρχουν και στο σχολικό μητρώο. Οι αιτούντες, πέραν των προσωπικών στοιχείων, πρέπει να ελέγχουν ότι έχουν επιλέξει το σωστό σχολείο και τη σωστή τάξη.
Κατ' αναλογία, τα παραπάνω ισχύουν και για τις άλλες δύο εκπαιδευτικές δομές.
Τι θα πρέπει να κάνουν οι γονείς εάν, ενώ γνώριζαν τα σωστά στοιχεία φοίτησης και έκαναν επιτυχώς ηλεκτρονική διασταύρωση με τη σχολική μονάδα, στο τέλος κατά την υποβολή της αίτησης το συγκεκριμένο παιδί/μαθητής απορρίφθηκε αδικαιολόγητα;
• Εντός των πρώτων ημερών, υπήρξαν περιορισμένα προβλήματα λάθους (μη) απάντησης κατά την ηλεκτρονική διασταύρωση λόγω ιδιαίτερα αυξημένου φόρτου των συστημάτων. Για όλες αυτές τις περιπτώσεις θα δοθεί η δυνατότητα ανοίγματος της αίτησης και επανάληψης της ηλεκτρονικής διασταύρωσης. Όλα τα παιδιά που δικαιούνται voucher θα το λάβουν.
• Σε κάθε περίπτωση, όταν οι γονείς ενώ ακολουθούν πλήρως την παραπάνω διαδικασία συνεχίζουν να έχουν προβλήματα, θα πρέπει να στέλνουν γραπτά το πρόβλημά τους στο help desk του Προγράμματος για περαιτέρω κατευθύνσεις.
Τι θα πρέπει να κάνουν οι γονείς αν ήδη οριστικοποίησαν την αίτηση και υπέβαλλαν δικαιολογητικά αντί να προβούν σε επιτυχή ηλεκτρονική διασταύρωση ως όφειλαν;
• Κατ' εξαίρεση για τις πρώτες ημέρες του Προγράμματος, και για την καλύτερη εξυπηρέτηση όλων των δικαιούχων, εξετάζεται επίσης το ενδεχόμενο να δοθεί και σε αυτούς τους γονείς η δυνατότητα να ακολουθήσουν τη σωστή διαδικασία, προχωρώντας σε επιβεβαίωση των στοιχείων φοίτησης με τη σχολική μονάδα (εάν απαιτείται) και στη συνέχεια σε ηλεκτρονική διασταύρωση.
Μετά Τιμής
Ο Δ/ντής
Ν. Γ. Μπακρισιώρης