1o Γυμνάσιο Ασπροπύργου

Who's Online

MOD_WHOSONLINE_WE_HAVE

Search

Πρόγνωση Καιρού

EΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ 10/03/2022

1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ : Ντάρα- Σπαθαράκη Μαργαρίτα

ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΕΣ :
Α. Καραθανάση Γεωργία Β. Δομέστιχου Αμαλία

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
Ο ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΠΡΟΣ ΓΟΝΕΙΣ – ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ- ΜΑΘΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ
Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες, Αγαπητοί μας μαθητές/τριες,
Η μαθητική ιδιότητα συνοδεύει το μαθητή τόσο στο εσωτερικό της αίθουσας διδασκαλίας, όσο και έξω από αυτή (στον αύλειο χώρο, στις εκδρομές, στις επισκέψεις κ.ά.). Εκτός από τον εαυτό του ο μαθητής, εκπροσωπεί το σχολείο και γενικότερα το σύνολο της σχολικής μας κοινότητας.
Παρακαλούμε να μελετήσετε τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του σχολείου μας και είμαστε σίγουροι πως με την προσωπική σας στάση και συμπεριφορά θα βοηθήσετε στην ομαλή λειτουργία της σχολικής μας κοινότητας.

Ο ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΠΡΟΛΟΓΟΣ:
Η σχολική κοινότητα είναι μία οργανωμένη ομάδα που έχει όλα τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας. Το σχολείο προετοιμάζει τους νέους να ενταχθούν ομαλά στην κοινωνία. Εκτός απ' το γνωστικό αντικείμενο και τη γενικότερη μόρφωση, το σχολείο οφείλει να δημιουργήσει προσωπικότητες που χαρακτηρίζονται από αμοιβαίο σεβασμό, συμμετοχή στο δημοκρατικό διάλογο, αναγνώριση και ανοχή του άλλου, αλληλεγγύη, υπευθυνότητα και συνέπεια.
Οι προσπάθειες για επιδόσεις, οι κλίσεις, τα ενδιαφέροντα, οι δεξιότητες και τα ταλέντα είναι ανάγκη να βρίσκουν άνετο χώρο, να αναγνωρίζονται, να αναπτύσσονται και να αμείβονται.

Η ευγενής άμιλλα είναι χρήσιμη. Εκείνο που πρέπει να καταστέλλεται είναι ο επιθετικός ανταγωνισμός. Η δημοκρατική οργάνωση της σχολικής κοινότητας προϋποθέτει κανόνες, όρια, κατανομή ρόλων και ευθυνών, ιεραρχική διάρθρωση της ομάδας, στοιχεία τα οποία πρέπει να προέρχονται από τα μέλη της ομάδας, με ελεύθερη επιλογή, με συναίνεση και συμμετοχή, έτσι ώστε να αφήνουν περιθώρια διαφορών και πλουραλισμού απόψεων.
Με τον όρο «σχολικός κανονισμός» εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου.
Σημαντική θεωρείται η συνεργασία των μαθητικών κοινοτήτων και των εκπροσώπων της με τη Διεύθυνση του σχολείου. Σε αυτό το πλαίσιο, οι πρόεδροι των τμημάτων συνεδριάζουν και συζητούν με τον Διευθυντή ή τον αντικαταστάτη του ζητήματα του σχολείου.

Ο σχολικός κανονισμός στοχεύει:
1. Να ενημερώσει τους μαθητές για αυτούς τους κανόνες.
2. Να δημιουργήσει συνθήκες που αποβλέπουν στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος, το οποίο θα εξασφαλίζει την επίτευξη των στόχων και των αξιών, που το σχολείο θέλει να καλλιεργήσει.
3. Να εξασφαλίζει την ομαλή και, ει δυνατόν, αγαστή συνεργασία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
4. Να μην έχει στατικό χαρακτήρα αλλά να συνδέεται δυναμικά με το περιβάλλον και την εποχή, λαμβάνοντας υπόψη ότι η σχολική κοινότητα είναι ένα ζωντανό κύτταρο του οποίου η ρευστότητα και μεταβλητότητα απαιτούν από αυτόν την επικαιροποίησή του.

Ο σχολικός κανονισμός καλεί τα μέλη της σχολικής κοινότητας να τον τιμήσουν στην πράξη.
Θεωρώντας ότι η παιδευτική προσφορά ενός σχολείου δεν πρέπει να περιορίζεται στην «εντός των τειχών» διδασκαλία, η καθημερινότητα του 1ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ εμπλουτίζεται με μια ποικιλία δραστηριοτήτων (εκδρομές, γιορτές, καλλιτεχνικές εκδηλώσεις,

πρωτοβουλίες ανακύκλωσης, δράσεις αλληλεγγύης κ.λ.π.) στις οποίες οι μαθητές ενθαρρύνονται να συμμετέχουν.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο
[θέματα λειτουργίας του σχολείου]
1. ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΏΝ
Οι μαθητές πρέπει να έχουν έρθει στο σχολείο και να έχουν συγκεντρωθεί στην αυλή πριν την έναρξη των μαθημάτων και το αργότερο μέχρι τις 8:10. Η παραμονή των μαθητών έξω από το σχολείο δεν επιτρέπεται.
Στις 8:15 κτυπά το κουδούνι.

Οι μαθητές/τριες εισέρχονται στην τάξη μόλις χτυπήσει το κουδούνι, εφόσον εισέλθει ο διδάσκων πρώτα. Μετά την είσοδο του καθηγητή στην τάξη, κανένας μαθητής δε θα γίνεται δεκτός στο μάθημα. Οσοι μαθητές/τριες προσέρχονται με καθυστέρηση παρουσιάζονται στο Γραφείο της Διεύθυνσης πρώτα.

Δεν επιτρέπεται η αυθαίρετη αποχώρηση από το σχολείο, χωρίς προηγούμενο σχετικό αίτημα που θα υποβάλει ο ίδιος ο κηδεμόνας τηλεφωνικά και σχετική γραπτή άδεια εξόδου από την διεύθυνση του σχολείου.
Η αλλαγή θέσης στην Αίθουσα επιτρέπεται μόνο σε συνεργασία με τον υπεύθυνο τμήματος ή του διδάσκοντα καθηγητή.
Οι αίθουσες καθ' όλη τη διάρκεια των διαλειμμάτων παραμένουν κλειδωμένες. Οι μαθητές οφείλουν να αποχωρούν από τις τάξεις τους, μόλις χτυπήσει το κουδούνι του διαλείμματος και κατόπιν υποδείξεως του διδάσκοντος, έχοντας φροντίσει να πάρουν μαζί τους τα απαραίτητα για το διάλειμμα αντικείμενα.
Δεν επιτρέπεται η κατανάλωση καφέ, αναψυκτικών και φαγητού στις αίθουσες διδασκαλίας κατά τη διάρκεια του μαθήματος.

2. Παραμονή στο σχολικό χώρο
Δεν επιτρέπεται η είσοδος και η παραμονή εξωσχολικών ατόμων στους χώρους του Γυμνασίου.

Οι επισκέπτες πρέπει να απευθύνονται αποκλειστικά στον Διευθυντή ή στον εφημερεύοντα καθηγητή.
Η παραμονή των μαθητών στο χώρο του γραφείου των καθηγητών δεν επιτρέπεται χωρίς πρόσκληση των ίδιων των καθηγητών.
Οι αίθουσες καθ' όλη τη διάρκεια των διαλειμμάτων παραμένουν κλειδωμένες. Οι μαθητές οφείλουν να αποχωρούν από τις τάξεις τους, μόλις χτυπήσει το κουδούνι του διαλείμματος και κατόπιν υποδείξεως του διδάσκοντος, έχοντας φροντίσει να πάρουν μαζί τους τα απαραίτητα για το διάλειμμα αντικείμενα.
Οι μαθητές/τριες δεν φεύγουν από το Σχολείο πριν τη λήξη ,χωρίς άδεια
, παρά μόνο με την προσέλευση κηδεμόνα που θα δικαιολογήσει και τον ειδικό λόγοαποχώρησης.

4 Απουσίες

Ως γονέας/ κηδεμόνας και ως μαθητής/ μαθήτρια οφείλω να γνωρίζω ότι:
Η φοίτηση χαρακτηρίζεται ως επαρκής ή ανεπαρκής με βάση το γενικό σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους.
Δεδομένης της υποχρέωσης των υπεύθυνων καθηγητών/τριών και του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου να ενημερώνουν άμεσα τους κηδεμόνες για τις απουσίες των μαθητών/τριών και της υποχρέωσης των κηδεμόνων να ενημερώνουν το σχολείο για τους λόγους απουσίας των μαθητών/τριών, (άρθρο 29, ΥΑ 10645/ΓΔ4/ΦΕΚ120/23-1-18) κατά τον χαρακτηρισμό φοίτησης οι απουσίες δεν διακρίνονται σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες.
Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητών/τριών εφόσον το σύνολο των απουσιών του/της δεν υπερβαίνει τις εκατόν δεκατέσσερις (114). άρθρο 28, της ΥΑ 10645/ΓΔ4/ΦΕΚ120/23-1-18.
Ανεπαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητή/τριας που σημείωσε πάνω από εκατόν δεκατέσσερις (114) απουσίες. Οι μαθητές/τριες των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής είναι υποχρεωμένοι/ες να επαναλάβουν τη φοίτηση τους στην ίδια τάξη.
Οι γονείς ενημερώνονται ηλεκτρονικά με e-mail τακτικά ή τηλεφωνικά με sms, αν υπερβούν τις 30 απουσίες από τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος.

Σε περίπτωση απουσίας από το σχολείο, ο μαθητής/τρια οφείλει να ενημερώνεται για την ύλη των μαθημάτων που διδάχθηκαν, έτσι ώστε να είναι διαβασμένος/η στο επόμενο μάθημα.
Για την τακτική παρακολούθηση φοίτησης των μαθητών ευθύνονται εξ΄ολοκλήρου οι γονείς που οφείλουν να ενημερώσουν για την απουσία των παιδιών τους με προγραμματισμένες επισκέψεις.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο
[υπενθύμιση λεπτομερειών της σχολικής ζωής]

1. Η ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
Οι μαθητές οφείλουν να συμπεριφέρονται με σεβασμό και ευγένεια προς τους καθηγητές αλλά και τους συμμαθητές τους.
Τα προβλήματα που προκύπτουν μεταξύ των μαθητών, θα λύνονται με τη διαμεσολάβηση του υπεύθυνου καθηγητή του τμήματος και την βοήθεια του Σύμβουλου Σχολικής Ζωής και στη συνέχεια, αν αυτό κρίνει ο καθηγητής ή ο μαθητής, εφ' όσον δεν ικανοποιηθεί, από τη Διεύθυνση του σχολείου.
Αποφεύγουν για οποιοδήποτε λόγο τη χειροδικία, τις χειρονομίες, τις βωμολοχίες, τις προσβολές και γενικά οποιαδήποτε συμπεριφορά υποβαθμίζει την ανθρώπινη προσωπικότητα.
Οι μαθητές θα πρέπει να μη ρυπαίνουν το σχολικό χώρο αλλά και να σέβονται τη σχολική περιουσία, δηλαδή τα εποπτικά μέσα και τη λοιπή υλικοτεχνική υποδομή. Φθορές, ζημίες, κακή χρήση, έλλειψη συντήρησης της περιουσίας του σχολείου πρακτικά αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητες του σχολείου και παιδαγωγικά εθίζουν το μαθητή στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας.
Ο μαθητής/τρια που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Σχολείου επιβαρύνει τον κηδεμόνα του.
Η χρήση των κινητών τηλεφώνων και άλλων ηλεκτρονικών συσκευών που διαθέτουν συστήματα επεξεργασίας ήχου και εικόνας απαγορεύεται ρητά στο χώρο του σχολείου, σύμφωνα με σχετική απόφαση του Υπουργείου Παιδείας.
Το κάπνισμα των μαθητών καθώς και η χρήση ουσιών στους χώρους του σχολείου απαγορεύεται επίσης σύμφωνα με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας.
Η ισχύουσα εκπαιδευτική νομοθεσία προβλέπει τις συνέπειες για κάθε προσπάθεια καταδολίευσης των εξετάσεων, μέσω των αντιγραφών, των υποκλοπών κ.λπ.

Αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στο συμμαθητή, από όλα αυτά που το σχολείο θέτει ως κανόνες της λειτουργίας του, πρέπει να θεωρούνται σχολικά παραπτώματα. Τα σχολικά παραπτώματα θα αντιμετωπίζονται από το σχολείο σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων πρέπει να είναι η τελευταία επιλογή, όμως δεν αποκλείεται ως παιδαγωγικό μέτρο. Η επιείκεια χωρίς όρια καλλιεργεί την αντίληψη της ατιμωρησίας.
Ασφάλεια και υγιεινή
Οι μαθητές δεν βγαίνουν στο δρόμο χωρίς άδεια και παραμένουν στο χώρο του σχολείου μέχρι τη λήξη των μαθημάτων.
η συνδιαλλαγή με εξωσχολικούς για συζητήσεις ή προϊόντα. Υπεύθυνη συμπεριφορά μαθητών στις τουαλέτες .
Απαγορεύεται η προμήθεια προϊόντων κατά τη διάρκεια της Σχολικής Λειτουργίας ( την ημέρα) από εξωσχολικούς χώρους.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο
[Ποινές - Επιβραβεύσεις]

Ποινές -Κυρώσεις

Οι σχολικές κυρώσεις αποτελούν μέσο διαπαιδαγώγησης των μαθητών και αποβλέπουν στην εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του σχολείου. Στην ΥΑ 10645/ΓΔ4/ΦΕΚ120/23-1-18 περιγράφονται τα είδη των κυρώσεων, που είναι τα ακόλουθα:
● παρατήρηση
● επίπληξη
● ωριαία απομάκρυνση από το διδασκόμενο μάθημα
● αποβολή από τα μαθήματα μέχρι 1 ημέρα
● αποβολή από τα μαθήματα μέχρι 2 ημέρες και
● αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

Όταν ένας μαθητής τιμωρείται με την ποινή της Ωριαίας Απομάκρυνσης από το μάθημα, ακολουθούνται τα παρακάτω βήματα:
• παρουσιάζεται στον Διευθυντή με συνοδεία απουσιολόγου
• γίνεται η σχετική συζήτηση με τον Διευθυντή

• απασχολείται δημιουργικά σε δραστηριότητα που θα υποδείξει ο Διευθυντής ή ο επιβλέπων καθηγητής.

Η μαθητική συμπεριφορά οφείλει να κινείται μέσα στα όρια που έχουν καθοριστεί στο πλαίσιο της σχολικής μας κοινότητας δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στα παρακάτω:
● Η παραποίηση απουσιολογίου, βεβαίωσης ή άλλου εγγράφου αποτελεί σοβαρότατο παράπτωμα και ελέγχεται πειθαρχικά.
● Ασυμβίβαστα προς τη μαθητική ιδιότητα είναι η χειροδικία, η εξύβριση, ο απρεπής αστεϊσμός, η κλοπή αντικειμένων και γενικά κάθε ενέργεια που ξεπερνά τα όρια της αξιοπρέπειας και του σεβασμού των άλλων. Τέτοιες συμπεριφορές ελέγχονται πειθαρχικά.
● Όλοι σεβόμαστε και προστατεύουμε τους χώρους και την περιουσία του σχολείου. Οι μαθητές που προξενούν αποδεδειγμένα ζημιές ή φθορές ελέγχονται πειθαρχικά. Οι φθορές θα αποκαθίστανται από τους ίδιους τους μαθητές ή από τους κηδεμόνες τους.

Επιβραβεύσεις
Οι μαθητές δεν αντιμετωπίζουν μόνο την πιθανή επιβολή ποινών και κυρώσεων. Μπορούν να γίνουν δέκτες επαίνων και τιμητικών διακρίσεων σύμφωνα με τα οριζόμενα στο κεφάλαιο Ζ του Π.Δ. 104/1979 ΦΕΚ 23 τ. Α΄. Τέτοιες διακρίσεις μπορεί να αφορούν:
● τη μαθητική επίδοση
● την αθλητική επίδοση
● τη διάκριση ή και την αυτόβουλη συμμετοχή σε διαγωνισμούς
● τη συνεπή υπηρέτηση κάποιου ρόλου( π.χ. ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ, ΑΠΟΥΣΙΟΛΟΓΟΣ, κ.ά.)
● την υλοποίηση πράξεων που εκφράζουν ανιδιοτέλεια (π.χ. συγκέντρωση πλαστικών καπακιών κ.ά.)

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ- ΑΠΟΥΣΙΕΣ-ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Η φοίτηση των μαθητών πρέπει να είναι τακτική και η παρακολούθηση όλων των μαθημάτων ανελλιπής και όχι επιλεκτική. Οι απουσίες των μαθητών και οι συνέπειες αυτών, όπως προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία, είναι ένα σοβαρότατο θέμα το οποίο πρέπει να αντιμετωπίζεται από κοινού από το σχολείο και την οικογένεια.
Ο Γονέας-Κηδεμόνας δικαιούται να έχει πλήρη, τακτική και υπεύθυνη ενημέρωση για το μαθητή, αλλά οφείλει και ο ίδιος να ενημερώνει το

σχολείο για θέματα που μπορεί να επηρεάζουν την επίδοση ή τη συμπεριφορά του μαθητή στο σχολείο.
Θα ήταν σκόπιμο ο κηδεμόνας κάθε μαθητή να προσέρχεται στο σχολείο για την τακτική ενημέρωσή του σχετικά με την επίδοση, επιμέλεια, φοίτηση και συμπεριφορά του μαθητή σύμφωνα με το Πρόγραμμα Ενημέρωσης των Κηδεμόνων που ανακοινώνεται από το σχολείο στην αρχή του διδακτικού έτους και αναρτάται στην ιστοσελίδα του σχολείου μας.
Θεωρούμε ότι η καλή συνεργασία των Κηδεμόνων των μαθητών με τους διδάσκοντες του σχολείου είναι βασικός παράγοντας του θετικού και υποστηρικτικού κλίματος που χρειάζονται οι μαθητές και επενδύουμε σ' αυτό.
Το Σχολείο αποδίδει μεγάλη σημασία στην επικοινωνία και την εποικοδομητική συνεργασία με τους Γονείς και Κηδεμόνες των μαθητών και με τον εκλεγμένο Σύλλογό τους, διότι η προσπάθεια του Σχολείου, ιδίως σε θέματα αγωγής και συμπεριφοράς, δεν μπορεί να ευδοκιμήσει χωρίς τη συμπαράσταση και τη βοήθεια των Γονέων και της οικογένειας εν γένει.
Οι Γονείς πρέπει να φροντίζουν για τη δημιουργία καλών σχέσεων με το Εκπαιδευτικό Προσωπικό και να ανταποκρίνονται στις προσκλήσεις του Σχολείου για κάθε θέμα που αφορά το παιδί τους. Δεν πρέπει να παραβλέπουν ότι η εμπιστοσύνη του μαθητή στο Σχολείο ενισχύεται και από τη θετική στάση των Γονέων προς το Σχολείο και τον δάσκαλο.
Φυσικοί κηδεμόνες του μαθητή είναι ο πατέρας και η μητέρα του. Αυτοί είναι κηδεμόνες του μαθητή, εφόσον κατοικούν στην πόλη όπου βρίσκεται το σχολείο. Διαφορετικά, ορίζουν οι ίδιοι με έγγραφη δήλωση τον κηδεμόνα του μαθητή.
Οι γονείς και οι κηδεμόνες εγγράφουν το μαθητή στο σχολείο, επικοινωνούν συχνά με το Διευθυντή και τους εκπαιδευτικούς της τάξης, παρακολουθούν με ενδιαφέρον τη φοίτηση, το ήθος και τη σχολική επίδοση και ενημερώνουν υπεύθυνα το σχολείο για όλα τα ζητήματα τα οποία σχετίζονται με το μαθητή και επηρεάζουν τη συμπεριφορά του στο σχολείο.
Κάθε φορά που δημιουργείται ένα θέμα το οποίο σχετίζεται με ένα συγκεκριμένο μαθητή και πρόκειται να απασχολήσει το σχολείο, ο

πρώτος που πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο Γονέας - Κηδεμόνας, ο οποίος με τη σειρά του θα πρέπει να συνεργαστεί με το σχολείο.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5ο
[Πολιτική κατά του σχολικού εκφοβισμού]
1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ
ΔΗΛΩΣΗ: Κάθε συμπεριφορά που οδηγεί στην επαναλαμβανόμενη θυματοποίηση (φυσική ή ψυχολογική) μαθητή του σχολείου μας από άλλους μαθητές που δρουν με την πρόθεση να βλάψουν, δεν θα γίνεται ανεκτή και θα αντιμετωπίζεται άμεσα.
ΠΟΙΟΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ την ΠΟΛΙΤΙΚΗ του ΣΧΟΛΕΙΟΥ
● Ο διευθυντής του σχολείου
● O σύλλογος εκπαιδευτικών
● Οι μαθητικές κοινότητες
● Ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων
● Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Παιδαγωγικής ευθύνης. ΣΚΟΠΟΣ της ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Να δημιουργηθεί ένα πλαίσιο για την υγιή ανάπτυξη (ψυχική και σωματική) των μαθητών και ένα διαχρονικό σημείο επικοινωνίας και συνεργασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
 Απαγορεύεται η βία και οι παραβατικές συμπεριφορές τιμωρούνται ύστερα από ενημέρωση των γονέων ( των συγκεκριμένων μαθητών/τριών)

ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ του ΠΑΙΔΙΟΥ
Η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού υιοθετήθηκε ομόφωνα από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών το 1989 και τέθηκε σε ισχύ στις 2 Σεπτεμβρίου 1990. Μέχρι σήμερα έχει κυρωθεί από

193 χώρες. Στην Ελλάδα κυρώθηκε στις 2 Δεκεμβρίου του 1992 με τον Ν.2101/92.
Περιλαμβάνει τρεις μεγάλες κατηγορίες δικαιωμάτων:
● Προστασία (από κάθε μορφής κακοποίηση, εκμετάλλευση, διάκριση, ρατσισμό, κ.λπ.)
● Παροχές (δικαίωμα στην εκπαίδευση, την υγεία, την πρόνοια, την ψυχαγωγία, κ.λπ.)
● Συμμετοχή (δικαίωμα στην έκφραση γνώμης, την πληροφόρηση, τον ελεύθερο χρόνο, κ.λπ.).
ΠΗΓΗ: Συνήγορος του παιδιού
http://www.0-18.gr/gia-megaloys/ta-dikaiomata-toy-paidioy
2. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ
Οι στρατηγικές που εφαρμόζουν τα μέλη της σχολικής μας κοινότητας για την αντιμετώπιση των περιστατικών σχολικού εκφοβισμού είναι οι παρακάτω:
Το σχολείο (Διεύθυνση-σύλλογος εκπαιδευτικών)
● σαφής πολιτική για την αναφορά, διερεύνηση και καταγραφή των περιστατικών σχολικού εκφοβισμού
● λειτουργία επιτροπής για την αντιμετώπιση περιστατικών σχολικού εκφοβισμού, που αποτελείται από 2 ειδικά εκπαιδευμένους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας
● οργάνωση εκδηλώσεων-ομιλιών σχετικά με θέματα σχολικού εκφοβισμού
● σαφείς κυρώσεις για όσους συνεχίζουν να συμπεριφέρονται εκφοβιστικά
● σχεδίαση ειδικών μαθημάτων στο πλαίσιο του αναλυτικού προγράμματος
● περιορισμός της χρήσης ηλεκτρονικών συσκευών για την αντιμετώπιση του διαδικτυακού εκφοβισμού

● λειτουργία πολιτικής επιβράβευσης των μαθητών για τη συμπεριφορά τους σε ατομικό ή συλλογικό επίπεδο.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6ο
[Κώδικας δεοντολογίας εκπαιδευτικών]
1. Οι εκπαιδευτικοί με την εν γένει συμπεριφορά τους οφείλουν να συνεισφέρουν στη διαμόρφωση ήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού κλίματος μέσα στο σχολείο. Πρέπει να διαθέτουν αξιοπρέπεια και κύρος που συνάδουν με το ρόλο τους. Τις μεταξύ τους σχέσεις είναι απαραίτητο να τις διέπει ο αμοιβαίος σεβασμός και να τις χαρακτηρίζει η ειλικρινής, συναδελφική και ανθρώπινη επικοινωνία. Ανάλογη σχέση συνεργασίας και επικοινωνίας πρέπει επίσης να καλλιεργείται ανάμεσα σε αυτούς και το Διευθυντή του σχολείου.
2. Οι εκπαιδευτικοί έχουν υποχρέωση να σέβονται τις απόψεις, τις ιδέες και τις προτάσεις των άλλων. Όταν έχουν άλλη άποψη, πρέπει να την υπερασπίζονται με επιχειρήματα και διάλογο. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να θεωρείται ισχυρή η άποψη που συγκεντρώνει την αποδοχή της πλειοψηφίας και αυτή ισχύει για τη σχολική μονάδα. Αυτή η δημοκρατική αρχή πρέπει να αποτελεί κανόνα της συλλογικής λειτουργίας του σχολείου.
3. Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα και εκείνοι που διδάσκουν στα τμήματα της ίδιας τάξης έχουν ένα χώρο κοινής ευθύνης. Είναι απαραίτητο να συζητούν μεταξύ τους για τα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζουν μέσα στην τάξη, να προβληματίζονται και να επιλέγουν κοινούς τρόπους για την αντιμετώπιση φαινομένων επιλήψιμης συμπεριφοράς μαθητών ή ορισμένων ειδικών περιπτώσεων που απαιτούν ιδιαίτερη φροντίδα, ευαισθησία και λεπτούς χειρισμούς εκ μέρους τους. Η συνεργασία όλων είναι όχι μόνο χρήσιμη αλλά και επιβεβλημένη. Το σχολείο, επομένως, πρέπει να μεθοδεύσει και να οργανώσει τον τρόπο της οριζόντιας συνεργασίας των εκπαιδευτικών του.
Άλλα θέματα
 Το Σχολείο δεν φέρει ευθύνη σε περίπτωση απώλειας χρημάτων ή αντικειμένων αξίας που οι μαθητές φέρουν μαζί τους .
 Έχει γίνει επικαιροποίηση του Μνημονίου Ενεργειών Πολιτικής Προστασίας.
 Γίνονται σχολικά συμβούλια

 Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον κανονισμό αντιμετωπίζονται από τον Διευθυντή/τρια και τον Σύλλογο Διδασκόντων.

                                                                            ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ